298
REGISTRES DU
[l525]
publiez, enregistrez et approuvez en la Court de Parlement; desirans rompre la cause du retardement de responce, a mys peine de recouvrir de lad. Court lesd, articles collationnez, lesquels il a présentez en troys cayers ausd. Prevost des Marchans et Esche­vins, pour les veoir et communiquer où ilz verront que requiz sera et neccessere. Et ont esté baillez au Greffier de la Ville pour les doubler à dilligence'2', affin de les luy rendre pour reporter à la Court. » Et de tout ce a requiz acte ledit monsr d'Aix.
Et ce fait, mond. srle Prevost des Marchans a prié et requiz mond. sr le prevost de Paris, comme noble bourgeois et cytoyen de la Ville, de soy trouver lundy prochain à deux heures de relevée oud. Hostel de la Ville à l'Assemblée ordonnée pour ceste matiere : ce qu'il a accordé faire.
Et lors mond. sr d'Aix a dit qu'il se trouverra sem­blablement et le sr de Jonas.
envoyé par deçà led. sr de Jonas, là presens, pour entendre dont procedoit le delay, affin d'en estre advertye '''. "
Ce que lesd, prevost de Paris et sr de Jonas ont décleré estre vray, et estoit la cause qui les avoit là admenez; et ont requis aud. Prevost et Es­chevins de faire leur Assemblée et y mettre fin, et pour satisfaire à Ia deliberation de la Ville de veoir les articles dud. traicté de paix.
Ledit monsr d'Aix a dit :
«Combien qu'ilz n'eussent de Madame aucune charge expresse ny de son Conseil de les monstrer ny bailler à la Ville ne aultres, et qu'il n'est pas tous­jours besoing que toutes choses que les roys et princes font, soient monstrées et communiquées à ung chascun : neant moins quant ilz ont consideré le grant bien qui adviendra de ceste paix et le grant zele que Madame et les Princes y ont, qui ja s'i sont obligez d'autre part; que lesd, articles ont esté leuz,
65.
Du LUNDY XXXme ET PENULTIEME JOUR D'OCTOBRE l'an MIL Ve XXV.
3o octobre i525. (Fol. 33 r°.)
En Assemblée faicte en la Grand Salle de l'Oslel de la ville de Paris, en laquelle estoient appellez pour eulx y trouver : messeigneurs de la Court de Parlement, mess" des Comptes, les generaulx de la Justice des Aydes, et autres officiers du Roy et juris­dictions de Paris, reverend pere en Dieu monsei­gneur l'Evesque de Paris, Chappitre de Paris, les tresorier ct chanoines de la Saincte Chapelle, les abbez de Saincte Geneviefve et de Sainct Magloire, les prieurs de Sainct Martin des Champs et cles Ce­lestins, et plusieurs aultres gens d'Eglise, monsr le Recteur de l'Université avecques tel nombre de doc­teurs des Facultez qui luy plairoil, mess™ les Con­seilllers de la Ville, les Quarteniers d'icelle avecques charge d'y appeller de chascun leurs quartiers trente Ou quarante notables personnes de divers estatz, tant d'Eglise, officiers du Roy que bourgeois et mar­chans :
Pour adviser à deliberer sur la responce à faire aux lettres de Madame, qui ja avoient esté leues et
publiées en autre Assemblée de Ville pour ce faicte dès le mi'jour de ce moys'3', touchant l'obligation que lad. Dame requiert eslre accordée et passée par ceste ville de Paris pour l'entretennement du traicté de paix fait par ses ambassadeurs avecques le roy d'Angleterre, au bien du Roy nostre sire et de la chose publique; à quoy ne fut lors deliberé sur lad. responce pour cause des défaillans à lad. Assemblée, aussy qu'il estoit bien requiz veoir les articles duel, traicté avant que d'y oppiner; mays fut differée et remise à autre Assemblée où seroient derechef rap­peliez lesd, deffaillans et autres; et ce pendant se­roient demandés lesd, articles;
Est venu monsr l'arcevesque d'Aix'4' ; lequel a récite de rechef ce qu'il avoit dit et remonstré de i par lad. Dame en lad. Assemblée dud. iiii0 jour de ce'mois, en louant la. paix et le grant bien qui en peult ad­venir et, au contraire, le mal.
"Et comme mad. Dame et mess™ les Princes et Seigneurs du Sang s'obligent, semblablement comme
O Ces lettres ne nous sont représentées que par la cote d'inventaire reprodnite en notre art. ci-dessus 3a.
(2) Cette copie ne s'est pas retrouvée dans le dossier de nos documents.
I31 Ci-dessus art. 63.
O Voy. la note t de la page 284.                                                                                       '-y.....